pátek 13. dubna 2018

Návrat k józe...už zase

O jógu jsem se začala zajímat asi tak před deseti lety a hned mě zaujala. Odjakživa jsem spíš samouk, takže jsem si nakoupila spoustu knih a dvd a pustila se do cvičení. Od té doby máme s jógou takový zajímavý vztah, kdy se stále scházíme a rozcházíme.




Jógu mám ráda a hrozně mě baví, ale mívám období, kdy prostě jógu necvičím vůbec (z mnoha různých důvodů - nestíhám, nechce se mi, nejde mi to....) a pak přijdou období, kdy bych nejraději nedělala nic jiného než od rána do večera cvičila.

Díky tomu, že teď docela hodně běhám, jógu nestíhám a spíš se jen protahuju. A to je škoda.

Před pár týdny proběhla na instagramu "jógová výzva" (myslím, že už to bylo podruhé) a já jsem se rozhodla, že se tentokrát zúčastním také. Výzvu pořádal portál Jóga dnes za účasti několika hostů a za podpory spousty sponzorů, díky kterým mohli účastníci vyhrát různé ceny.
Výzva trvala 21 dnů a cílem bylo splnit každý den danou jógovou pozici, vyfotit se v ní a foto pak dát na instagram. Jasné jak facka.



První týden byl vcelku lehký a pohodový. Pozice ne příliš náročné, ale také ne moc fotogenické. Další týden už byl o kousek těžší, ale stále ještě v rámci možností. Zato třetí a tedy poslední týden byl plný pozic, které jsem třeba ještě v životě nezkoušela, a nebo už mi od pohledu bylo jasné, že něco takového nemám šanci udělat. No ale od toho to byla výzva, že ano :).



Díky této výzvě jsem tak každý den strávila aspoň půl hodiny cvičením jógy, což obnášelo především hodně protahování, nějakou sílu a také procvičování rovnováhy. Po skončení výzvy jsem si sice nohu kolem krku neomotala (zas takový jogín nejsem a nikdy asi ani nebudu), ale pozice, které mi na začátku šly ztěžka, mi nyní šly o mnohem lépe a celkově jsem se v nich cítila jistější (třeba takový stoj na předloktí). Kromě toho jsem si také uvědomila na čem ještě musím zapracovat a kde mám zatím hodně velké mezery. A motivace zase více cvičit byla na světě.



A to je přesně to, co mě na józe baví - výzva. Těch pozic je hrozně moc a každá vyžaduje něco jiného. Jedna je více na rovnováhu, u druhé je potřeba více síly a u další to chce flexibilitu. A pak jsou pozice, kde je potřeba to všechno spojit dohromady.

Jóga může být jednoduchá, ale může být taky pekelně náročná. Pro každého se najde něco a každý si vybere, co ho baví nebo na čem chce pracovat. A pokud je člověk důsledný a opravdu si najde každý den aspoň trošku času na cvičení, výsledky se stoprocentně dostaví a najednou začnete zjišťovat, jak je možné to své tělo ovládat a co všechno s ním můžete dokázat.

Všechny pozice z výzvy si můžete prohlédnou na našem Instagramu.

P.








Žádné komentáře:

Okomentovat