neděle 10. ledna 2016

Tréninkový/ fitness deník

Na psaní deníčků mě nikdy neužilo. Ovšem psaní tréninkového nebo fitness deníku to je úplně jiná kapitola. Svůj první tréninkový deník jsem si psala někdy na konci základky a na střední to vlastně byla povinnost. Pravda je, že tehdy mě možná víc bavilo psát do deníku různé citáty a básničky (jak to tehdy bylo v módě) a informace o naběhaných kilometrech mě až tolik nebraly.


Mé hodně staré tréninkové deníky.

O dvacet let později a je to přesně naopak. Dnes si píšu tréninkový deník proto, abych viděla, kolik jsem toho uběhla a odcvičila. Takový deník pro mě totiž slouží jako výborná motivace. Pravda je, že většinou u zapisování do deníku vydržím jen pár měsíců, především tehdy, když se pustím do cvičení s nějakým cílem (například dát se trošku do kupy než začne plavková sezóna), ale i to stačí a účel to splní. 

Způsob, jakým si takový deník vést je nespočet. Když jsem třeba asi 3 měsíce “cvičila Zuzku” (o cvičení se Zuzkou jsem psala zde), tak jsem si udělala tabulku v excelu. Zde jsem si každý den, který jsem cvičila, zapisovala jaký workout jsem ten den dělala a pokud to byl workout na čas, tak i čas. Často jsem si dělala i poznámky o tom, zda se mi workout líbil nebo jak byl náročný. Oblíbené workouty jsem pak cvičila opakovaně a mohla jsem tak porovnávat časy a sledovat, zda se zlepšuji - motivace :). Pokud jsem náhodou začala cvičení flákat, taky to šlo hned vidět a většinou mě to nakoplo k tomu začít zase něco dělat.

Tréninkové deníky či fitness deníky se samozřejmě dají i koupit (v knihkupectví, na internetu) a nebo si můžete vytvořit vlastní. Já jsem si udělala tréninkový deník z obyčejného bločku. Každá stránka tvoří jeden týden. Pro mé potřeby mi stačí tří sloupce (den, trénink, km). Vzhledem k tomu, že mou hlavní sportovní náplní je momentálně běh, zajímá mě, kolik kilometrů za týden/ měsíc naběhám a pro tyto účely mi můj bloček bohatě stačí.



Na internetu je také spousta různých online programů, kam si můžete své sportovní aktivity zapisovat nebo se o ně dokonce podělit s dalšími stejně naladěnými nadšenci. Mezi takové programy patří například workoutlog.com nebo dailymile.com. Tyto jsou v angličtině, ale určitě se najde i něco v češtině.

A jak jste na tom vy, zapisujete si své sportovní aktivity?


Mějte se krásně.

Skyler

Žádné komentáře:

Okomentovat