úterý 1. září 2015

Sacharidové vlny - recenze knihy

Pokud se zajímáte o fitness, tak už jste určitě na termín sacharidové vlny dozajista narazili. Já také. Na internetu je možné najít spoustu článků, tipů a rad, jak takové sacharidové vlnění má vypadat a kolikrát se vám podaří najít dokonce i přesný jídelníček. Jak už to tak ale bývá, informací hromada, ale čert aby se v tom vyznal.

Nedávno jsem ale narazila na knihu (nebo spíš knížečku) Michala Kulštejna a najednou mám jasno. A to jako vážně.




Autor této publikace je uznávaný trenér a aktivní sportovec. Já jsem o něm sice slyšela poprvé v životě, ale po troše googlování už jsem chytřejší a věru už jen od pohledu je to chlapík sympatický.

Kniha má 144 stran, je na křídovém papíře, ale hlavně je plná hodnotných informací a to nejen co se samotných sacharidových vln týká. Už při letmém prolistování je patrné, že si autor na sepsání této knížky dal hodně záležet. Je zde spoustu tabulek a grafů, ke kterým se budu určitě často vracet.

Co mě opravdu v knize zaujalo je způsob jakým se k vlnění sacharidů přistupuje. Autor totiž k cyklování sacharidů používá i doplňkové strategie nebo chcete-li směry, či diety, jako je stravování podle metabolických typů, podle krevních skupin, dělenou stravu, celostní medicínu, veganství či vegetariánství. Nechybí zde ani kapitolka týkající se pitného režimu, glykemického indexu, acidobazické rovnováhy atd. Opravdová studnice informací.

Co zde ovšem nenajdete je sestavený jídelníček. Ne že by se autorovi nechtělo nějaký sestavit, ale jak sám podotýká, bylo by nemožné sestavit jeden jídelníček, který by vyhovoval všem. Každý jsme totiž jiný. Nicméně po přečtení knihy by měl čtenář být schopen si takový jídelníček sestavit sám sobě na míru.
Co ale v knize najdete je vzorový plán cyklování sacharidů na 14 týdnů. Jeden pro muže a jeden pro ženy.

I když to není zrovna jednoduché čtení, knihu jsem přečetla během dvou dnů. Pokud vás cyklování sacharidů třeba jen trochu zajímá, tak netřeba hledat dál, protože vše podstatné najdete právě zde.

Já osobně se sice zatím vlnit nechystám, ale i tak pro mě bylo přečtení této publikace velkým přínosem.

Žádné komentáře:

Okomentovat