pátek 20. ledna 2017

Úžasná pomůcka pro posílení středu těla

Nejraději cvičím jen tak, bez ničeho, s vlastní váhou těla. I přesto mám ale ráda všelijaké pomůcky, díky kterým je cvičení zas o něco pestřejší a zábavnější. A tak když narazím na nějakou novou pomůcku, nutně ji potřebuji a nemůžu se dočkat, až ji budu moct vyzkoušet.



Někdy loni na podzim jsem u Zuzky Light (podle které často cvičím) narazila na “Fit slides”. Nevím, jestli existuje nějaký ustálený český překlad a tak jim prostě říkám “slajdy”. 

Co to tedy ty slajdy jsou? Jednoduše řečeno jsou to dvě placaté destičky, většinou kulatého tvaru (ale viděla jsem už i obdélníkové), které mají jednu stranu hladkou (plastovou) a druhou potaženou nějakou klouzavou látkou. Hladká strana se používá na klouzání např. po koberci a ta látková je vhodná na tvrdé podlahy (např. plovoučky).
Já cvičím doma na tvrdé podlaze, takže jsem zatím využila hlavně tu látkovou stranu. Nejdřív jsem se bála, že se brzy ošoupe, ale po více jak třech měsících zatím nepozoruju žádné opotřebení.

Co se týče cviků, tak těch se dá se slajdama dělat opravdu hodně, stačí jen zapojit fantazii a zkoušet. Cvičení se slajdama je velice šetrné ke kloubům, takže je určitě vhodné pro ty, kteří mají třeba problémy s kolenama a nemůžou tak dělat cviky, při kterých se všelijak skáče. Absolutně výbornou pomůckou jsou slajdy pro cvičení středu těla, paží a ramen. Dá se říct, že momentálně je to moje nejoblíbenější pomůcka právě pro tyto partie.



Slajdy jsou také velice tiché, takže by je určitě ocenily maminky, které se snaží cvičit, zatímco mimčo na chvíli spí. Kéž bych o slajdech věděla, když byly moje holky maličké… :)

Výborně se dají slajdy využít i při všech možných výpadech a pořádně tak zapracovat na nohách a hýždích. Právě u těchto cviků dostávají kolena dost zabrat, ale díky slajdům odpadají veškeré nárazy a cvičení tak může dělat opravdu každý. Já se slajdy cvičím většinou na boso, protože mám pocit, že se tak "lépe ovládají", ale dá se i v botách. 

Nevím, jaká je momentálně nabídka slajdů u nás, ale třeba na Amazonu (kde jsem pořídila slajdy já) je výběr obrovský. Nicméně dá se i improvizovat a “vyrobit” si slajdy doma. Já jsem ze začátku používala papírové nebo plastové tácky a později i staré papuče po dětech (takové ty hodně chlupaté, co dobře kloužou :). A až mi jednou doslouží ty moje, tak si seženu dva kousky dřevěných koleček a nalepím na ně kus flísu nebo tak něco, aby to prostě klouzalo :) To bude taky určitě fungovat.

Vzhledem k tomu, že jsou slajdy poměrně malé, skladné a tím pádem nezaberou moc místa, tak je určitě budu brávat s sebou, když třeba pojedeme na dovolenou.

Pokud ještě slajdy neznáte a máte nějakou otázku, klidně se ptejte v komentářích.


Petra






Žádné komentáře:

Okomentovat