pátek 13. listopadu 2015

Když bacily útočí

Jak už jsem psala minule, letošní podzim se opravdu vydařil. Hlavně pro běžce (nadšence) jsou venkovní podmínky řekla bych ideální. Aspoň já to tak vnímám a vybíhám jak jen to jde. 


Občas je třeba vyměnit tenisky za čaj s citrónem


S podzimem ovšem taky přichází spoustu bacilů a virů a člověk se ani nenaděje a už má rýmu nebo kašel. A tak došlo i na mě. Minulý pátek v deset hodin večer mě doslova z ničeho nic začalo škrábat v krku. Nic hrozného, ale taky nic příjemného. První pomoc v mém případě je vždycky zábal na krk a čaj s citrónem. Doufala jsem, že to do rána přejde, protože jsem se chystala na delší běh do lesa. 


Odjakživa mám tendence nemoci ,a hlavně nachlazení, moc neřešit a spoléhám na "samoléčbu". K doktorovi vyrážím až v momentě, když se stav nezlepšuje a spíš zhoršuje a já už si nevím rady. Na tom ale asi není nic až tak neobvyklého. Horší je, že je mi vždycky líto muset na pár dní přestat běhat nebo cvičit. Takže většinou jen uberu na intenzitě, ale jedu dál. Nebo spíš bych měla použít minulého času, protože posledních pár let se snažím poslouchat své tělo a tak když je potřeba, dám mu volno.



Pomocníci při nachlazení

Prostě na pár dní cvičení či běhání úplně vypustím a snažím se to titěrné škrábání v krku nebo tekoucí nos vyléčit, abych mohla co nejdřív zase pokračovat v tréninku. A ono se to opravdu vyplácí. Těch pár dní volna většinou opravdu stačí a co je nejlepší, člověk si i celkově odpočine a běhání nebo cvičení pak jde úplně samo. 

A tak jsem nebyla běhat téměř celý týden a vyrazila jsem až včera. Říkala jsem si, že po týdnu neběhání se mi asi moc dobře a lehce nepoběží, ale opak byl pravdou. Běželo se mi skvěle, a kdybych nemusela jít v poledne pro děti do školy a do školky, určitě bych si dala víc než jen 9 kilometrů.

Takže mé tipy pro situace, kdy máte pocit, že "na vás něco leze", jsou následující.


  1. Zábal na krk (v případě, že vás začíná bolet v krku, na rýmu to asi moc nepomůže :).
  2. Čaj s medem a s citrónem.
  3. Hodně spánku (já to většinou zalomím už v devět hodin).
  4. Hodně pít (nejlépe vodu nebo vodu s citrónem).
  5. Odpočívat a úplně zapomenout na cvičení nebo běhání (aspoň na pár dní).










A jak bojujete s bacily vy? Pokud máte nějaký osvědčený tip, sem s ním :).



Krásný den,


Skyler





4 komentáře:

  1. Muj recept na rychle uzdraveni je dat si najemno nakrajeny cesnek (1-2 strouzky) s pomerancem a poradne to rozkousat. Jim to, kdyz uz je mi nejhur, a do druheho dne me to zatim vzdy postavilo na nohy.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, o tom jsem ještě neslyšela. Až bude opravdu nejhůř, tak možná vyzkouším :)

      Smazat
  2. Na mě funguje čaj s medem a citronem a spánek. Minulý týden jsem usínala večer s dětmi, žádné čtení, filmy, nic. Pěkně se mi za tu dobu nakupily domácí práce, ale pomohlo to :-)

    OdpovědětSmazat