úterý 27. února 2018

Když na ledu nechcete bruslit, ale běhat

Venku mrzne až to praští, ale většinu běžců ani takové počasí neodradí. Některým stačí přidat jednu, dvě vrstvy oblečení, šátek přes pusu a můžou vyrazit. Pokud ovšem běháte někde, kde jsou stále ještě zbytky sněhu, běhání se stává spíš bruslením a právě tady přichází ke slovu nesmeky.





O koupi nesmeků jsem začala uvažovat, když jsme se v lednu chystaly s holkama na takový menší babský běžecký kemp do Krkonoš. Po přečtení různých recenzí a na doporučení jsem nakonec pořídila nesmeky Veriga Run Track, které mají být určeny především pro běžce. 


Nesmeky jsou dodávány s praktickou ledvinkou, takže pokud se při běhu dostanete do terénu, kde nejsou potřeba, jednoduše je sundáte a schováte. Překvapilo mě, jak dobře ledvinka drží, a když s ní běžím, tak často kontroluju, jestli jsem ji neztratila, protože o ní opravdu ani nevím.

Nasazování těchto nesmeků je velice jednoduché a rychlé. Ani není potřeba sundávat rukavice. I tak ale doporučuju, zkusit si nesmeky nejdříve v klidu doma, ať se vám pak nestane, že stojíte pod Sněžkou, mrzne vám kde co, a vy nevíte, jak ty zatracené nesmeky nandat (přesně to se stalo kamarádce, která pořídila nějaký levný model s popruhama...).


Na internetu jsem se dočetla, že pár těchto nesmeků váží zhruba 600 gramů. Někomu se to může zdát hodně, ale fakt je, že na noze o nich téměř nevím a běží se v nich dobře.

I když jsou zrovna tyto nesmeky určené především na běh, dají se velice dobře použít i při turistice (není problém je nasadit na trekovou botu) a mít je loni v Tatrách, určitě bych si ušetřila spoustu stresových situací :).



Kdy a hlavně kde se tedy nesmeky nejvíce využijí? 

Ze zkušenosti můžu potvrdit, že na zledovatělých a zmrlých cestách jsou k nezaplacení. Tam kde mi to při každém kroku v běžeckých botách klouzalo a musela jsem hledat, kam šlápnout, abych sebou nesekla, tam jsem to v nesmekách nemusela vůbec řešit. Běžela jsem prostě "rovně" (a nekličkovala jak zajíc) a hlavně s každým krokem jsem si mohla být jistá, že neuklouznu.
Dobře poslouží nesmeky i při sebězích, kde sice není led, ale udusaný sníh (při seběhu z Lysé třeba). Opět jde hlavně o tu jistotu došlapu.

Jinými slovy, na hory už beru nesmeky automaticky a pokud je náledí u nás v nížině, tak jsou k nezaplacení i tam.

P.

Žádné komentáře:

Okomentovat