středa 5. dubna 2017

Protahování pro pokročilé

Protahování patří mezi mé velmi oblíbené aktivity a tak se protahuji každý den. Bez výjimky. Někdy více, někdy méně, ale každý den. Když mě něco bolí (záda, nohy), tak první, co mě napadne je, že je třeba se protáhnout. (a vůbec nejlepší je zkombinovat protahování ještě s válením na válci, o kterém jsem psala zde >>)
Před nějakou dobou jsem narazila na zajímavou pomůcku vhodnou právě na protahování, a tak po shlédnutí několika videí a přečtení různých článků a recenzí jsem usoudila, že to asi budu potřebovat taky vyzkoušet.



Mou novou pomůckou se tak stal jógový kruh (yoga wheel). A i když je v názvu jóga, rozhodně to neznamená, že je kruh určen jen pro jógové nadšence. Je to prostě pomůcka, která z obyčejného protahování udělá protahování o něco intenzivnější. 

Jógový kruh je výborný především na protažení zádových a břišních svalů, ramen, flexorů kyčlí, trupu, ale také dolních končetin (hamstringů, stehenních svalů).

Já osobně momentálně používám kruh hlavně na protažení zad v oblasti hrudní páteře a ramen. To jsou totiž oblasti, které se mi bez kruhu moc protahovat nedaří a zároveň oblasti, kde cítím, že jsem protažená nejméně (v porovnání s ostatními částmi těla). 

Musím přiznat, že ze začátku pro mě protahování pomocí kruhu bylo trochu nepříjemné. Hlavně proto, že když jsem na kruhu ležela a poté se vrátila do sedu (dřepu), dost se mi točila hlava. Velice rychle jsem si ale uvědomila, že to bylo způsobeno tím, že jsem polohu, kdy jsem byla hlavou dolů, měnila příliš rychle. Je to asi jako když člověk leží a příliš rychle vstane - zatočí se mu hlava a musí si na chviličku sednout.

Ale jak se říká, praxe dělá mistra, takže už jsem se poučila a veškeré záklony (a hlavně návraty zpět), dělám pomalu a postupně.

Stejně jako tomu bylo u válce, i zde se dá vymyslet milión cviků a protahovat kde co. Na internetu je také hromada inspirace v podobě videí a fotografií. Stačí třeba na YouTube zadat do vyhledávače "yoga wheel" nebo na instagramu "dharma yoga wheel" a o zábavu budete mít vystaráno na celý večer.

Pro mě je zatím yoga wheel velká výzva, a proto mě cvičení s ním tak baví.

Tady malá ukázka toho, jak používám kruh já :)


Perfektní pro protažení zad v oblasti hrudní páteře a ramen


Tady se krásně protáhnou flexory kyčlí



Výborný cvik na protažení celých zad
Nejlepší cvik na protažení mezilopatkových svalů






Zkouším všechno možné

Pokud máte tip na nějakou fajn pomůcku na protahování nebo na cvičení, napište nám do komentářů, rády se inspirujeme :)

Skyler

Žádné komentáře:

Okomentovat