středa 21. června 2017

Bez hodinek ani ránu

Na běhání je mimo jiné krásné to, že k němu člověk téměř nic nepotřebuje. Jen boty. A někteří se obejdou i bez nich. Když jsem se před dvěma lety rozhodla, že zase začnu běhat, první, co jsem si pořídila, byly právě boty. Vyběhla jsem jednou, dvakrát, třikrát a zjistila jsem, že budu "velice nutně"potřebovat ještě něco dalšího.




Uvědomila jsem si totiž, že bych ráda věděla, kolik toho tak za tu půlhodinu či hodinu vlastně uběhnu. Musím přiznat, že odhad jakékoli vzdálenosti je pro mě oříškem a většinou se hodně seknu. 

Někde jsem vyčetla, že dnes je moderní běhat s mobilem, kde se dá nainstalovat aplikace, která mi uběhnutou vzdálenost změří. Takže jsem si pořídila takový šikovný fusak, který jsem si sucháčem přidělala na ruku, narvala do něj mobil a mohla jsem vyběhnout. S mobilem ve fusaku jsem běžela asi 2x (investice do fusaku, i když malá, se tedy zdaleka nevyplatila), zjistila jsem, že to není to pravé ořechové a šla jsem hledat nějaké jiné řešení. To jsem našla v podobě hodinek. 
V dnešní době už je na trhu chytrých hodinek, či sporttestrů, mraky, takže to chtělo trošku pátrání, pročítání recenzí a porovnávání, ale nakonec jsem našla přesně to, co jsem hledala.

Ještě ten den, co mi hodinky přišly, jsem se večer vyrazila proběhnout, abych je otestovala. Od té doby už bez hodinek nevyběhnu. Momentálně mám tedy k dispozici hodinky dvoje. S Garminama běhám zhruba dva roky a TomTomy společně s Janou zkoušíme od zimy. 
Oboje hodinky jsou moc fajn a hlavně plní svůj účel. Základní funkce jsou stejné jak u Garminů, tak u TomTomů. Ovládání je velice intuitivní a není třeba studovat nějaké instrukce.

I když mají moje Garminy méně funkcí, běhám s nimi častěji. Ale to hlavně proto, že jsem na ně zvyklá a trošku více mi vyhovuje jejich ovládání.
S TomTomama jsem běhala více třeba na jaře, protože oproti Garminám umí měřit tep (jiné typy Garminů to umí také, ale ty moje zrovna ne :)) a já jsem se tou dobou snažila běhat podle tepovky. 
Hodně jsem je také využila v zimě při běhu na lyžích a vždy je beru s sebou, když jdu plavat. TomTomy totiž zvládají počítat i uplavané bazény, což je pro někoho, kdo je myšlenkama stále někde mimo jako já, absolutně úžasná funkce.

Na TomTomech se mi také líbí zaznamenávání denní aktivity, takže na konci dne tak vím, kolik kilometrů jsem za ten den nachodila. Výborná fuknce, kterou oceníte třeba při celodenním chození po horách.
Do "našich TomTomů" je dokonce možné stáhnout i hudbu a poté ji při běhu pomocí bezdrátových sluchátek poslouchat, ale to jsme zatím nevyzkoušely, protože jaksi nevlastníme bezdrátová sluchátka :).

Veškerá data z hodinek se dají velice jednoduše stáhnout do počítače (nebo do telefonu), kde pomocí příslušné aplikace můžete studovat a porovnávat své výkony a sledovat tak svůj pokrok. Je to v podstatě to stejné, jako si zapisovat tréninky do tréninkového deníku. 

Funkcí mají oboje hodinky ještě více, ale nemá cenu je vypisovat, když si je může každý vygooglovat, že?

Já už bez hodinek nevyběhnu. Co vy? Používáte při běhu hodinky nebo mobil? A nebo vůbec nic?

P.





Žádné komentáře:

Okomentovat