pondělí 18. ledna 2016

Knihy, které mě vrátily k běhání

Běhání jsem měla ráda odjakživa, ale posledních pár let jsem se mu moc nevěnovala. Dělala jsem jiné věci. Loni v létě mě ale běhání opět chytlo a teď v tom lítám :). Ani už nevím, co byl ten prvotní impuls začít zase běhat, ale obrovskou inspirací mi byly následující knihy.


Born to run - Zrozeni k běhu (Christopher McDougall)



Tuto knihu miluji a chystám se ji v nejbližší době přečíst znovu. Byla to právě tato kniha, která mě přiměla obout běžecké boty a vyrazit do lesa běhat. Jen tak. Pro radost. 
Kniha je velice poutavě napsaná a je plná příběhů úžasných lidí, kteří milují (milovali) běh a pro mě je to hlavně obrovská studnice inspirace. Už při čtení jsem se vrtěla v křesle a těšila se, až si půjdu zaběhat. Ano, tak moc se mi kniha líbí :) a vřele doporučuji všem, protože stojí za to si ji přečíst.


Jez a běhej (Scott Jurek)


O Scottu Jurekovi jsem poprvé slyšela ve výše zmíněné knize Born to run a hned mi byl sympatický. Když jsem se později dočetla, že Scott v mládí běhal na lyžích a je mimo jiné také fyzioterapeut, ještě si u mě šplhl :). Scott Jurek je především ale vynikající ultramaratonec a právě o tom je jeho kniha. O životě, o kariéře vrcholového sportovce a také o veganství. Takže kromě zážitků z nepředstavitelně dlouhých běžeckých závodů zde najdete i několik veganských receptů.
Pro mě opět úžasná kniha, kterou jsem rozhodně nečetla naposled.


Život bez hranic (Chrissie Wellington)


Další kniha o vynikajícím sportovci nebo v tomto případě spíš sportovkyni. Chrissie Wellington je několika násobná mistryně světa v ironmanu a v knize popisuje svou cestu od “sváteční sportovkyně” až na vrchol. Pro mě opět velice fascinující čtení o tom, co se dá dokázat, když má člověk silnou vůli a jde si za tím, co chce a po čem touží. I zde (stejně jako v knize Scotta Jureka) se čtenář dozví o tom, jak probíhá ultra náročný závod z pohledu sportovce, jak vypadá příprava na takový závod a co to všechno obnáší být tím/tou nejvíc nej. Musím podotknout, že mě osobně velice zaujala i “nesportovní/nezávodní” stránka života Chrissie, o které v knize píše také docela podrobně.


Hledání ultra (Rich Roll)


Autorem je muž, který ve svých čtyřiceti letech zjistil, že pokud se ještě chce dožít svých vnoučat, musí zásadně změnit svůj životní styl. A tak to udělal a výsledkem je tato kniha :). 
Jelikož už se pomalu blížím k té magické čtyřicítce, bylo pro mě opět velkou inspirací přečíst si o někom, kdo v tomto věku teprve sportovat začal a kam až to dotáhl. Jasná ukázka toho, že věk vlastně nehraje žádnou roli, a když člověk opravdu chce, dokáže, cokoli si umane.


A co vy, jaká je vaše oblíbená kniha se sportovní tématikou? 

Mějte se krásně!

Skyler

Žádné komentáře:

Okomentovat